آرایشگاه عروس , تشریفات مجالس , آتلیه عروس

مقالات آموزشی در مورد برگزاری مراسم عروسی ، لباس عروس ، آرایشگاه و آتلیه عروس

آرایشگاه عروس , تشریفات مجالس , آتلیه عروس

مقالات آموزشی در مورد برگزاری مراسم عروسی ، لباس عروس ، آرایشگاه و آتلیه عروس

مراقبت از ناخن ها

پاک کننده های لاک ناخن


نکات مهم درباره لاک ناخن بسیاری از خانم ها علاقه خاصی به استفاده از لاک ناخن دارند. نکات مهم درباره لاک ناخن به شما در مورد استفاده از لاک ناخن کمک میکند.

لاک ناخن از جمله وسایلی است که انواع و اقسامش روی میز آرایش هر خانمی پیدا می شود؛
به خصوص که در این محصول، علاوه بر تنوع رنگ، تنوع غلظت و مدل هم وجود دارد.
برخی لاک ها فقط رنگ دارند و برخی اکلیلی هستند. از سوی دیگر، برق ناخن و لاک های طراحی ناخن هم انتخاب را دشوارتر می کنند…

برای این که بخواهیم از یک لاک ناخن راضی باشیم، قاعدتا باید این خصوصیات را داشته باشد:

بتوانیم از آن به سهولت استفاده کنیم؛ در زمان مناسبی خشک شود و جلوه زیبایی داشته باشد و در عین حال دوام خوبی هم داشته باشد.

سهولت استفاده بسیار مهم است. اگر لاک خیلی رقیق باشد، به هنگام مالیدن روی ناخن پخش خواهد شد و پوشش یک دستی را ایجاد نخواهد کرد و اگر خیلی غلیظ باشد،

لایه لخته لخته و برجسته ای تشکیل خواهد شد. به عبارت ساده تر، غلظت لاک باید چنان باشد که به هنگام مالیدن روی ناخن، رد و اثر فرچه برجا بماند. زمان خشک شدن لاک باید طوری باشد که روی استعمال قبلی بتوان استفاده مجدد انجام داد. بدیهی است، این در لاک هایی مصداق پیدا می کند که نیازمند دو بار استعمال متوالی هستند.

لایه خشک باید جلوه ای صاف داشته باشد و عاری از هرگونه نقطه، حباب، خط، اثر و ناصافی باشد.

درنهایت، یک لاک خوب ناخن باید به مدت ۵ تا ۷ روز روی ناخن بماند، بی آنکه شفافیت و جلوه اصلی خود را از دست دهد و آثاری از ترک و پوسته پوسته شدن نشان دهد.

توصیه‌‌هایی از متخصصان
۱-استفاده از لاک ناخن برای کودکان توصیه نمی‌شود چون ممکن است کودکان با به دهان بردن دست‌شان و جویدن ناخن و لاک روی آن، دچار مسمومیت شوند.
2- لاک‌‌ها نه تنها می‌‌توانند برای ما مضر باشند بلکه به محیط زیست ما هم آسیب می‌‌رسانند.
 به عنوان مثال پس از پاک کردن لاک با یک پنبه آغشته به مواد لاک پاک کن آن را به سطل آشغالی می‌‌اندازیم که دوباره به محیط زیست ما باز می‌‌گردد.


آیا می‌‌توانید تصور کنید سالانه چندین میلیون پنبه آغشته به لاک‌‌ها و یا شیشه‌‌های لاک که حاوی مواد سمی است به محیط زیست ما باز می‌‌گردد. پس بطری‌‌های حاوی لاک یا ته مانده‌‌های آنها را هرگز درون سطل آشغال مخلوط با دیگر زباله‌‌ها رها نکنید بلکه آن را در زباله‌‌های سمی مخصوص بیندازید.

۳- در زمستان‌ها بهتر است به ناخن‌‌های خود استراحتی بدهید و آن‌‌ها را لاک نزنید به آنها شانسی دوباره برای زیبا شدن بدهید.درست است مدتی لاک نزنید.

نه لاک نه هیچ پوشش دیگری اعم از برق ناخن یا محصولاتی به عناوین مختلف تقویت کننده و…که در آرایشگاه‌‌ها عرضه می‌‌شوند.

 ۴- بطری‌‌های لاک خود را در دمای اتاق و جای خشک دور از نور آفتاب نگهداری کنید.

 ۵- لاک‌‌ها را در دسترس کودکان قرار ندهید.

لاک پاک کن‌‌ها
پاک کننده‌‌های لاک‌‌ها هم می‌‌توانند به ناخن‌‌های شما آسیب برسانند. لاک پاک‌کن‌‌ها عموما حاوی استون می‌‌باشند،
ماده‌‌ای که پلاستیک را هم در خود حل می‌‌کند چه برسد به ناخن شما.
بسیاری از شما وقتی لاک خود را پاک می‌‌کنید روی ناخن‌‌های خود لکه‌‌های سفید رنگ خشکی را می‌‌بینید یا گاهی اوقات ناخن‌‌هایتان بعد از استفاده از‌‌این لاک پاک‌کن‌‌ها پوسته پوسته می‌‌شوند.
 نگران نباشید ‌‌این لکه‌‌ها قارچ نیست بلکه اثرات ظاهری آسیبی است که‌‌ این محصولات به ناخن شما وارد آورده‌اند. لاک پاک‌کن‌‌ها براساس برند شرکت سازنده، حاوی مواد مختلفی می‌‌توانند باشند.



اما معمولا مواد اصلی تشکیل دهنده آنها‌، استون، اتیل استات و یا بوتیل استات، و‌‌ایزو پروپیل الکل است.

این ترکیبات بسیار قابل اشتعال که بوی خاص شیمیایی مخصوصی هم می‌‌دهند باعث خشکی پوست اطراف ناخن و خشکی و شکنندگی ناخن‌‌ها ودر اثر تماس دست با صورت، خارش و التهاب چشم می‌شوند.

برخی از لاک پاک کن‌‌ها فاقد استون هستند، اما ‌‌این به آن معنا نیست که آن محصول فاقد اثرات جانبی است. در بعضی از آنها به جای استون از متیل استات استفاده شده است که از استون هم خطرناک ترمی باشد.

بعد از استفاده از لاک پاک‌کن‌‌ها سعی کنید از لوسیون‌‌های نرم کننده یا روغن‌‌هایی استفاده کنید تا ناخن‌تان خشک نشود. البته جدیداً به منظور جلوگیری از خشکی و شکنندگی ناخن‌‌ها به لاک پاک‌کن‌‌ها نرم کننده‌‌هایی مانند روغن کرچک، استیل پالمیتات یا لانولین اضافه می‌‌کنند.

برندهای برتر هم ترکیباتی چون ویتامین‌‌ E، روغن هسته انگور، روغن درخت چای و اسطوخودوس، پروتئین گندم، مواد ضد قارچی و برخی ویتامین‌‌ها را به محصولات خود می‌‌افزایند.

برخی محصولات پاک کننده لاک ناخن با ترکیبات طبیعی نیز اخیرا وارد بازار شده‌اند که از روغن سویا و ذرت ساخته شده‌اند اما دیرتر از پاک کننده‌‌های معمولی عمل می‌‌کنند.

مراقبت از ناخن ها برای کسانی که مراسم عروسی شان نزدیک است اهمیت بسیاری دارد.بارماقبت از ناخن ها  و رسیدگی به آنها قبل از آن میتوان ناخن های زیبایی داشته باشید

بیشتر متخصصان بر‌‌این عقیده اند که استفاده از لاک پاک کن‌‌ها را به یکبار در هفته محدود نمایید چرا که حاوی موادی هستند که باعث خشکی و شکنندگی ناخن‌‌ها می‌‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.